امسال را برای فرزندتان بهترین سال مدرسه کنید.

امسال را برای فرزندتان بهترین سال مدرسه کنید.

” امروز در مدرسه چه کارهایی انجام دادی؟ ” “هیچی”

به دوران مدرسه ی خودتان فکر کنید. آیا در برخی سال ها شادتر و در برخی غمگین تر نبوده اید؟ به فرزندتان کمک کنید تا سال شادی داشته باشد، ارزش تلاشتان را دارد.

همچنین از این طریق بیشتر می توانید او را تحت کنترل داشته باشید. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید.

کشف مشکلات

زمانی که می خواهید در مورد مدرسه از فرزندتان سوالی بپرسید، نگویید،” امروز در مدرسه چه کارهایی انجام دادید؟” در این صورت پاسخ می گیرید:” هیچ کار” به جای آن از سوالی استفاده کنید که خاص تر باشد، مثل ” از زمانی که سوار اتوبوس مدرسه شدی تا روزت در مدرسه را برایم تعریف کن.”

در حالی که از شنیدن چیزهای خوب شاد می شوید، سعی کنید مشکلات را کشف کنید و آن ها را برطرف سازید، همانند اینکه فرزند شما تقصیرات دیگران را بر گردن می گیرد. و یا فرزند شما رفتار خوبی در مدرسه از خود نشان نمی دهد.

 

 

نشان دادن رفتاری مناسب

بیشتر مشکلاتی که حل نشده باقی می مانند می توانند بر بزرگسالی فرزندتان نیز تاثیر بگذارند. بنابراین اگر مشکلی وجود دارد که می تواند حتی یک سال از زندگی کودکتان را خراب کند، نگاه عمیق تری به آن داشته باشید.

از فرزندتان بخواهید تا در مورد تکالیف و کلاس هایش برایتان توضیح دهد. برای مثال ببینید که اگر کودکتان بدون هدف پیش می رود ، شاید بتوانید با یک توضیح مادرانه /پدرانه او را اصلاح کنید. اما اگر فکر می کنید که مشکل بزرگتر است، می توانید یک ایمیل مختصر برای معلم او بفرستید. به یاد داشته باشید که او 20 تا 30 شاگرد با نیازهای گوناگون دارد.

اگر خوش شانس باشید، معلم به او راه حلی پیشنهاد می کند و در غیر این صورت می توانید کلاس دیگری را با معلم دیگری انتخاب کنید و به او توضیح دهید که شما به دنبال یک رابطه ی دانش آموز- معلمی قوی تر و منطقی ترهستید.

تضمینی وجود ندارد ولی می تواند تیری در تاریکی باشد.

اگر مشکل اینجاست که کار و تکالیف دشوار است، گاهی بهترین راه حل کمی مهربانی در آموزش است. معمولا برای برخی شرایط آکادمیک و مهم یک معلم سختگیر آورده می شود ولی در شرایط عادی اصولا یک فرد صبور، شاد و خوشرو را می آورند.

 

بیشتر کودکان در مدرسه به خاطر نداشتن دوست، و یا اذیت شدن از سمت کودکان دیگر که در هر دو جنس دیده می شود، شاد و یا ناراحت هستند. یکی از بهترین روش ها برای تشویق فرزندمان به منظور انتخاب دوست این است که از او بپرسیم: ” بهترین کودک در کلاس کدام است؟ آیا می خواهی از او هم دعوت کنیم تا با ما به سینما بیاید؟”

البته کودکان اغلب تمام مشکلات را نمی گویند، بنابراین اگر احساس می کنید که مشکل اجتماعی است، رفتن به مدرسه برای بازدید مشکلی ایجاد نخواهد کرد. در طول زنگ تفریح می توانید نگاهی به حیاط مدرسه بیاندازید ولی زیاد به کودک خود نزدیک نشوید تا خجالت نکشد. حتی از دور هم متوجه می شوید که فرزندتان چگونه ارتباط برقرار می کند. اگر احساس کردید که فرزندتان مورد بی توجهی قرار می گیرد، کاری را انجام دهید که من آرزو می کردم که ای کاش مادرم برایم انجام می داد. از یک یا دو کودک بپرسید که آیا فرزندتان کاری انجام داده است که آن ها دوستش نداشته اند؟

به عنوان یک بزرگسال، فراموش کردن اینکه مدرسه ترسناک بوده است برایمان آسان است. شاید این توصیه ها بتواند کمک کند تا امسال برای کودک شما سال شادی باشد.

Facebook
Pinterest
Telegram
X
Email
Print
WhatsApp
نوشته های مرتبط