ورزش در طول دوران بارداری به سلامت کودک کمک می کند.

ورزش در طول دوران بارداری به سلامت کودک کمک می کند.

ورزش در طول دوران بارداری به سلامت کودک کمک می کند.

تحقیقاتی که بر روی موش ها انجام شده است نشان می دهد که ورزش منظم در زمان بارداری باعث افزایش مقاومت بدن در برابر استرس و اضطراب می شود و حساسیت نسبت به انسولین را در بزرگسالان بهبود می بخشد.

اگرچه این یک تحقیق در زمینه ی جانورشناسی بوده است ولی محققین بر این باورند که ورزش مادران بارداریک پروسه ی کوتاه مدت است که می تواند تاثیر مثبت بلند مدتی بر روی نسل بعدی فرزندان نیز بگذارد.

به طور کلی فعالیت فیزیکی منظم در هر مرحله ای از زندگی می تواند بر روی سلامت روحی و جسمی ما تاثیر بسزایی داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد که بارداری دوران بسیار حساسی است که هرگونه تغییر مثبت در سبک زندگی می تواند تاثیری چشمگیر و طولانی مدت بر متابولیسم بدن مادر و کاهش خطرات ناشی از بیماری ها داشته باشد.

 

بیشتر تحقیقات بر روی مواردی همچون التهاب، استرس اکسیداتیو و حساسیت نسبت به انسولین انجام شده است. استرس اکسیداتیو می تواند با آزادسازی رادیکال های آزاد که مولکول های بی ثباتی هستند، باعث آسیب به بدن انسان شود.

رادیکال های آزاد می توانند مقاومت در برابر استرس را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را در افراد افزایش دهند. کاهش استرس اکسیداتیو از طریق ورزش می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع دوم و برخی سرطان ها را کاهش دهد.

در دوران بارداری چه مقدار ورزش لازم است؟

تحقیقات توصیه های مشخصی برای حداقل و یا حداکثر میزان ورزش مورد نیاز در این دوران تعیین نکرده اند. اگر می خواهید سلامت فیزیکی خودتان را حفظ کنید به بدنتان گوش دهید و با توجه به توانایی و جسمتان ورزش و فعالیت داشته باشید. توجه داشته باشید که افراط در ورزش در دوران بارداری می تواند خطرات جبران ناپذیری برای شما داشته باشد.

ایروبیک می تواند ورزش مناسبی برای مادران باردار باشد، برای  دانستن اینکه چه میزان ورزش برای بدن شما لازم و مناسب است، می توانید با پزشکتان در این باره مشورت کنید.

 

Facebook
Pinterest
Telegram
X
Email
Print
WhatsApp
نوشته های مرتبط